Photo Rating Website
Index zamki kute zaba searxh zaw sing su zakosciely
zawor PCM

aaaaCiemna Strona Diabeleriiaaaa

Temat: Focus i dziwna sprawa z zaworem EVAP
Teraz już całkiem zbaraniałem. Kawałek schematu: Zawór EVAP ( Y104 ) kabel swarz orange czyli czarny z pomarańczowym idzie do styku 22- lub opcjonalnie 11 ( pewnie zaleznie od wersji). W ... że tu akurat powinien siedzieć na 22, nie zaś tak jak jest teraz-na 11. Nikt tam nic nie grzebał, w PCM zapisany VIN tego samochodu. Ma ktoś jakiś pomysł?
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1598828.html



Temat: Ford MONDEO 1,6 16V 94r. spadające obroty
Przepływomierz, czujnik temperatury płynu do pcm, zawór bocznikowy, cewka. Wyczyść przepływomierz i przy okazji przepustnicę. U mnie jak była przepływka ubrudzona to ruszyć z miejsca nie chciał. Do wyciągnięcia przepływki potrzeba...
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1638968.html


Temat: Problemy z pracą i mocą silnika
... zaworu powinno byc
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=59756


Temat: Nie można uruchomić samochodu mazda (323F BJ RF)
... immo. Do rozwiązania problemu potrzebny jest tester NGS lub WDS oraz oscyloskop. Może być jedno z trzech uszkodzeń: 1. PCM 2. IDM (Injection Driver Module) 3. Spill Valve (zawór regulujący dawką)...
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=4063


Temat: Silnik gaśnie po odpaleniu - Czy to zawór SCV?
Tak podpinali. Status na dzisiaj. Zawór wymieniony, Olej wymieniony, Reset rozcieńczenia ON w Oleju zrobiony, Komputer nie wypluwa żadnych błędów. Podczas kręcenia parametry w normie. Czy ktoś zna dobrego mechanika w ... lince Edit: Jest Wreszcie w Wałbrzychu znalazłem specjalistę. Usterki znalezione U0100 - Brak komunikatu Can z PCM U0155 CAN: usterka komunikacji ze sterownikiem zestawu wskaźników IC Wszystko usunięte. Madzia wróciła do...
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=41694


Temat: wtryskiwacze do silnika 136 a 143 KM ?
z nadrukowanym numerem identycznym z numerem nabitym na wtryskiwaczu /numer jedno lub dwucyfrowy/. Numery te wprowadzalo sie do pamieci PCM za pomoca IDS lub nie. Wszystko zalezy od wersji PCM. Seria 2 wtryskiwaczy mazda poliftowa /2006-/ moc silnika 121kM i 143kM ma przelewy poprowadzone pod pokrywa zaworow i wyprowadzony na zewnatrz jednym wezykiem nad przewodami wysokiego cisnienia, kazdy wtryskiwacz ma nadrukowane na samej gorze /dokladnie nie pamietam ale chyba/ rzad 30 liter i cyfr, ktore trzeba wprowadzic za pomoca IDS do pamieci PCM, bez zapisania tych 30 znakow z kazdego wtryskiwacza w pamieci...
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=74458


Temat: jaka rola przepustnic na kolektorze ssacym w DiTD
Witam ! Odkopię ten temat, bo mam pytanie w tej kwestii. Chciałem pokombinować z zaślepieniem zaworu EGR w moim RF4F, a tu zonk... Ktoś mnie uprzedził ! W gumowy przewód podciśnieniowy idący do EGR była wciśnięta stalowa kulka która go zatykała. W sumie można i tak bo ten model nie ma czujnika położenia zaworu EGR więc PCM się nie burzył. Ale idąc...
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=30161


Temat: Zacięty zawór EGR, przeczyszczenie i ... całkowity brak mocy!!!
Witam wszystkich! Proszę o nie usuwanie tego postu, ponieważ uważam, że w tak nowym samochodzie i zaworze sterowanym elektycznie jeszcze nie było takiego problemu na forum. Mój problem polega na tym, że komputer pokazuje błąd 1412 i mój diagnosta wyczyscił zawór, który jego zdaniem był zacięty i ponoć powinien chodzić ok lecz tak nie jest lecz jeszcze gorzej, ponieważ przed czyszczeniem paliła ... mocy zero turbiny. Gdzieś słyszałem, że nie wystarczy tylko wykasować błędu po tej operacji lecz muszę jechać do serwisu by "aktywowali zawór w PCM" czy to jest prawdą? Czy po 1000 km. przebiegu mógł się uszkodzić owy zawór EGR? raczej nie sądzę lecz tylko mógł się zaciąć i po wyczyszczeniu powinno być OK. Szukałem wszedzie na forum podobnego problemu lecz z tym silnikiem nie znalazłem i dlatego proszę o pomoc bo przecież tutaj PCM nie oszukamy zatykając otwór blaszką po RED BULU.
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=27436


Temat: zapach oleju npędowego
... na lewą lub prawą stonę tłoka przestawiacza. TCV sterowany jest sygnałem PWM z PCM, i tu dochodzimy do sedna sprawy, zawór przecieka a ropa przez wiazkę elektryczną idzie do środka auta....
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=31713


Temat: Silnik gaśnie w czasie jazdy i odcina zapłon - problem rozwiązany
PCM (glownym komputerze) i IDM (sterowniku pompy) pozdrawiam kuba
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=28252


Temat: Zawór przyspieszenia kąta wtrysku paliwa (TCV)
Zawor TCV z jednej strony jest podlaczony bezposrednio do PCM (1C) a z drugiej strony do przekaznika PCM Control Relay. Ten sam przkaznik dostarcza +12V do IDM (steruje SPV), Fuel Shut off, zawor EGR i do czujnika MAP. Wiec sprawdz czy jest to 12V.. a tak ogolnie to jest TCV sterowany szerokoscia impulsu wiec lepiej podlaczyc oscyloskop niz woltomierz.
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=50676


Temat: Trudne do sprecyzowania problemy z samochodem
Moze jest jakis problem z zaworem na pompie FSO - fuel shut off? On jest sterowany przez immo (SPV rowniez wspolpracuje z immo). A moze masz przez kogos wmontowany alarm i jakos poruszyl wtyczki/polaczenia od SPV lub FSO lub od modulow sterujacych albo zaingerowal we fioletowy kabelek od IDM (sterownik SPV)? Sprawdz polaczenia od PCM do FSO i SPV.. a czy jak...
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=36228


Temat: Paląca się/gasnąca kontrolka silnika i TCS/DSC
w najgorszym przypadku do wymiany jest centralny komp (PCM)! jest on na wysokosci kolan, bez. pod kierownicą.... E. Chyba demonizujesz tego kompa. Przy kazdej palącej się kontrolce piszesz o wymianie kompa. ... błędy a nie pisać o padnietym kompie, bo to może być zwykły czujnik, zawór albo inna pierdoła, np. zwarcie elektryczne na jakims obwodzie
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=65353


Temat: Sposób sterowania turbiną
Zawór VBC to normalny dwópołożeniowy zawór. Albo łączy z podciśnieniem albo z atmosferą. Ale zauważ że na rurce pomiędzy VBC i siłownikiem jest taka puszeczka. To jest dodatkowy zbiorniczek z kryzą. To powoduje że jeśli PCM steruje zaworem sygnałem PWM, to podciśnienie ciśnienie podawane do siłownika jest odpowiednio uśredniane. A więc przy PWM=0 to na siłowniku będzie ciśnienie atmosferyczne i minimalny boost turbiny. Przy PWM=50% na siłowniku będzie uśredniona połowa maksymalnego podciśnienia, przy PWM=100% osiągasz maksymalne podciśnienie na siłowniku turbiny. W ten sposób daje się płynnie regulować położenie kierownic/zaworu wastegate przy pomocy normalnego...
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=68010


Temat: Sposób sterowania turbiną
Dokładnie tak to wygląda, bez zasilania to podpięcie do atmosfery i minimalne doładowanie. A usterki zaworu mogą być różne. Jak się np zatnie na otwartym to turbawka pójdzie na full. Pewnie jak boost sensor wykryje za duże ciśnienie to wtedy jakoś zareaguje (ograniczy obroty i zaświeci kontrolkę od świec), ale tego nie jestem pewien. Ale brak podciśnienia, spalenie cewki zaworu czy też przerwa na zasilaniu zaworu powoduje praktycznie brak doładowania i nic więcej. PCM się nie burzy. Na wolnych obrotach PCM daje 100% wypełnienia, czyli ustawia maksymalne doładowanie, a potem w miarę wzrostu...
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=68010


Temat: Sposób sterowania turbiną
... przy zaworze i siłowniku oraz podciśnienia przed zaworem). Nic więcej nie można zrobić.
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=68010


Temat: mętlik w głowie - dziesiątki tematów - sonda lambda
... napięcie pow.0,5V oznacza mieszankę bogatą a poniżej ubogą, na podstawie tych danyc PCM cały czas zmienia skład mieszanki za pomocą np.wydłużenia casu otwarcia wtryskiwaczy, otwarcia zaworu par pailiwa itp. Rysunek przedstawia...
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=18389


Temat: Brak mocy (73KM), słabe (wolno się zbiera) ciśnienie doładowania
W RF2A zmienności łopatek nie ma - jest zawór byepass, który odpowiada za stałe ciśnienie na wyjściu turbina (ona sama się reguluje). Tam PCM nie ma nic do gadania. Przepływomierz w...
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=32975


Temat: Pomocy! Auto nie odpala, jak odpali to juz jedzie. serwis potrzebny.
Wedle opisów pompy - zawór dostaje 150V w impulsie po to, żeby zamknąć nagle ciśnienie a potem już do przytrzymania zaworu dostaje niższe napięcie. Manual do pompy podaje: "When the injection signal is input from the PCM to the IDM, the IDM actuates the SPV with a high voltage of approx. 150 V. Due to the high pull-down current (approx. 12 A)...
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=33339


Temat: Czy do 626 z silnikiem 2.0 DiTD da się podłączyć komputer pokładowy?
znalazłem te sygnały w ECU w beznynie 1. VSS - PIN 58 2. INJ - PIN 74, 75, 100, 101 jednak z tego co widzę ECU (ECM, PCM) u Ciebie (zdjęcia ... zaworem SPV nic nie daje (sprawdziłem). Trzeba go "adaptować" do parametrów sygnału z benzyniaka. Próbowałem symulować elektronicznie te sygnały. Z prędkością nie ma problemu (przebieg prostokątny 50% wypełnienia). Ale przebiegi INS...
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=21677


Temat: Mocno stuka z tyłu na nierównościach, nie zawieszenie
... zaworów ( naprawdę warto to zrobić jeśli dawno nie było to robione ), co kosztowało mnie jedyne 250 funtów. Teraz moja Madzia chodzi znacznie lepiej. Wcześniej kopciła i jak była zimna...
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=75004


Temat: Polecane sklepy i serwisy
ABS(ABS/TCS) HU/CM 5.moduł PCM 6.Czujnik przyspieszenia pod pedałem gazu. co było zepsute zapytajcie w lublinie. dodam tylko, że naprawa nic mnie nie kosztowała poza biletem autobusowym do warszawy i to tylko...
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=564


Temat: Kody błędów - 113 i 327 - co oznaczają?
" />W DPFE albo w EVR a tak naprawdę, to w EGR valve i nawet w PCM też, i w wężykach podciśnienia i w kablach i wszędzie, niestety. To wygląda tak - PCM za pomocą EVRa moduluje podciśnienie z intake i "kręci" zaworem EGR, patrząc przy tym za pomocą DPFE, co z tego kręcenia wychodzi (jaki przepływ) na EGR tube. I o ile rozumiem opis błędu, wyszło mu że kręci zaworem jak cholera, a na DPFE nic ciekawego się nie zmienia, a dlaczego, to przyczyn może być wiele, albo źle widzi, albo źle...
Źródło: explorerclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1882


Temat: Gaśnięcie auta na wolnych obrotach - Bład 542 Pompa paliwa
" />Mam problem z gaśnięciem auta podczas jazdy w korku na LPG Po sprawdzeniu kodów pojawia sie zawsze ten sam bląd: 542 (zapisany w pamięci) Ostatnio wymieniłem zawór Idle Air Control ... znalazłem: Błąd 542 sprawdzić wiązkę kablową • Obwód napięciowy pompy paliwowej był aktywny ,gdy PCM oczekiwał na informację o braku prądu (sprawdzić układ paliwowy, sprawdzić przepustnicę) • Wyłącznik bezpieczeństwa IFS zawieszony (odłączony), kiedy jest w układzie pompy paliwowej • Przerwa w układzie napięciowym pompy paliwowej i w obwodzie napięciowym FPM od PCM • Zła masa pompy paliwowej • Zwarcie w obwodzie zasilania...
Źródło: explorerclubpolska.pl/viewtopic.php?t=2509


Temat: problemy taurusa maratonisty...
... lub sam PCM. Problemem może być np. źle skrecone main valve body, uszkodzony zawór np pęknięta spręzynka lub uszkodzony solenoid - przyczyn może być kilka - bez pewnych procedur nie można...
Źródło: forum.roadrunners.pl/viewtopic.php?t=38


Temat: Problem z licznikami Chrysler Stratus 2.0 16 V
Witam. Ostatnio wyczyściłem zawór PCV i silniczek krokowy, wymieniłem kable WN i odziwo samochód lepiej sie sprawuje, tzn. gdy zwalniam silnikiem nadal szarpie ale już nie tak jak było. Ostatnio gdy ... takiego, są tylko fabryczne zaślepki. PS -ma ktoś może namiary na PCM do silnika taki jak mój? Tych z Płocka podałem już na Policji (chamy i złodzieje)
Źródło: motoforum.pl/Forum/phpbb/viewtopic.php?t=6523


Temat: Silnik nie zapala i nie pracuje na Etylinie (MX-3 EC K8 LPG)
... stopni obrotu wału, czujnik indukcyjny) odpowiedzialny za: - początek wtrysku - długość otwarcia wtryskiwaczy - zapłon - pracę zaworu obejściowego przepustnicy - inyych nieznaczących w tej sytuacji systemów 03- G signal...
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=1767


Temat: Problem z odpaleniem
Niedomyka sie zawor EGR z powodu nagaru albo uszkodzenia ewentualnie uszkodzony czujnik polozenia zaworu lub przewody do niego lub ostatecznie uszkodzony jest PCM pozdr. E.
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=69139


Temat: Sterowanie turbiną na biegu jalowym
Zawor VBC sterowany jest PCM'em. PCM dostaje informacje o cisnieniu doladowania, obrotach silnika (i moze z innych czujnikow) i na tej podstawie wysyla sygnal do zaworu VBC. Sprawdz wezyki na drodze: pompa vacuum - zawor VBC - silownik VBC, moze sa gdzies przetarte, albo odlaczone.
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=70201


Temat: EGR - czyszczenie, problemy itd.
oczywiscie amerykanie nie pisza o łataniu membran, ale podaja prosta procedure sprawdzenia poprawnosci dzialania zaworu EGR. najczestsza przyczyna bledow systemu jest zabrudzenie trzpienia zaworu, ktory utyka i nie przesuwa sie jak nalezy... zaczynamy od znalezienia zaworu EGR (zaznaczony czerwonym kolkiem ) w powiekszeniu: w znajdujacych sie w zaworze otworach widac (moze na zdjeciu nie za bardzo) wewnatrz nierdzewny trzpien, maly waleczek - ... trzpien od strony modulu PCM (ten z radiatorem, po stronie kierowcy). popychmy to, powinnismy poczuc opor sprezynki. trzpien powinien sam wrocic do pierwotnej pozycji. sprawdzamy wszystkie wezyki, wychadzace z zaworu i z cewki (tej plastikowej ze znaczkiem chryslera, od przodu silnika, polaczonej tymi przewodami z zaworem). powinny byc cale, moze warto przedmuchac? wlaczamy silnik. jesli trzpien w zaworze porusza sie przy okolo 2500 rmp, to wszystko jest OK. jesli nie, to znaczy, ze najprawdopodobniej trzeba wyczyscic zawor wewnatrz - potrzebna nowa uszczelka. moze byc skorodowany i konieczna bedzie wymiana calosci. /u mnie niestety nie pomoglo, znaczy nie zaobserwowalem ruchu trzpienia podczas zwiekszania obrotow. wkrotce ciag dalszy z czyszczeniem zaworu wewnatrz, chyba, ze po skasowaniu bledu nie pojawi sie on ponownie/
Źródło: motoforum.pl/Forum/phpbb/viewtopic.php?t=3223


Temat: Witajcie!! Stratus i wątpliwości
na podciśnieniu...) albo "chlapie" popychacz na zaworze..ale to bardziej było by puk,puk...
Źródło: motoforum.pl/Forum/phpbb/viewtopic.php?t=6451


Temat: EGR - czyszczenie, problemy itd.
podczas rozgrzewania i w trakcie normalnej jazdy. objawami beda: slabe osiagi, nierowne wolne obroty, i w ogole problemy z jazda. General description 1. /ciach/ 2. system EGR sklada sie z zaworu EGR, cewki/przetwornika, Power Control Module PCM i wielu czujnikow. /ciach/ Check 3. sprawdz stan wszystkich wezykow systemu EGR pod katem przeciekow, pekniec, zagiec itp. upewnij sie, ze wszystko jest tu ok zanim zaczniesz dalej sprawdzac EGR. 4. sprawdz schemat polaczen przewodow systemu EGR (w ksiazce). 5. rozlacz przewody pompy prozniowej z gory zaworu EGR i podlacz do recznej pompy. 6. uruchom silnik i rozgrzej go do normalnej temperatury. 7. zaaplikuj okolo 5 in-Hg [x3.377 = kPa, x 25.4 = mm Hg] prozni do zaworu EGR z silnikiem na wolnych obrotach. obroty powinny spasc a nawet zatrzymac sie. to dowodzi ze EGR dziala jak nalezy. jesli obroty silnika nie zmianiaja sie, to mozliwe ze zawor EGR jest uszkodzony, zapchany przewod EGR lub przejscia w kolektorze ssacym i wydechowym. wylacz silnik. 8. nastepnie, zaaplikuj okolo 15 in-Hg prozni do zaworu EGR i zobacz czy zawor sie porusza. jesli zamyka sie i otwiera (aplikuj i nie aplikuj prozni) to zawor jest ok. wtedy problem jest albo w przewodzie (kanale) EGR lub w przewodach kolektora ssacego lub wydechowego. zdejmij calkiem zawor EGR i wyczysc przewody. NOTE: jesli zawor EGR bedzie powaznie zachany osadem nie wydrapuj go, wymien na nowy Jesli zawor EGR nie porusza sie, wymien na nowy. 9. zaaplikuj okolo 15 in-Hg prozni do zaworu EGR i patrz czy cisnienie prozni zachowuje swoja wartosc przez okolo 3 minuty. jesli nie mozesz zaaplikowac cisnienia do zaworu EGR lub poziom cisnienia nie jest staly, wowczas przepona w zaworze jest uszkodzona i zespol cewki/przetwornika i zawor EGR musza zostac wymienione. Cewka/przetwornik 10. odlacz wtyczke cewki. odlacz przewod prozniowy laczacy cewke/pzetwornik z kolektorem ssacym, nastepnie podlacz reczna pompe. 11. zaaplikuj okolo 15 in-Hg prozni do cewki. nie powinna wytworzyc sie proznia. jesli jednak tak sie dzieje wymien zawor EGR oraz cewke/przetwornik za jednym razem. 12. nastepnie polacz jeden z kabli z wtyczki cewki do plusa z baterii ... in-Hg prozni do cewki. proznia powinna sie pojawic i byc stabilna. jesli nie pojawia sie lub cisnienie nie jest stale, wymien zawor EGR wraz z cewka/przetwornikiem. podlacz przewod prozniowy i wtyczke ... wymien zawor wraz z cewka i przetwornikiem. Wymiana /nie wiem czy jest sens wklepywac bez ilustracji/ /wkrotce/
Źródło: motoforum.pl/Forum/phpbb/viewtopic.php?t=3223



Ciemna Strona Diabelerii

Designed By Royalty-Free.Org