Photo Rating Website
Index zamki kute zaba searxh zaw sing su zakosciely
Zasada działania korektora hamowania

aaaaCiemna Strona Diabeleriiaaaa

Temat: Wymiana świec.
bez sprężynki. W ogóle wygląda jakby był niesprawny. Trzeba to wymieniać, czy nie? Drogi chyba jest dosyć... A o ile rozumiem jego zasadę działania, to raczej grozi mi to, że tylne...
Źródło: topranking.pl/1057/wymiana,swiec.php



Temat: Pytanie o ABS (bylo, ale teraz inaczej)
uwage zasade dzialania ABS'u, ale wiemy o co chodzi ;-) indywidualnie do lewej i prawej strony, to przy znacznej roznicy przyczepnosci po obu stronach auto wykreciloby "mlynka" az milo... EBD to  korektor sily hamowania przod/tyl. Tylko nazwa jest efektowna. A wspominanie o Traction Control w tej sytuacji swiadczy o sporym po- mieszaniu pojec.
Źródło: topranking.pl/1627/pytanie,o,abs,bylo,ale,teraz,inaczej.php


Temat: P206 HDI (apropos małych diesli)
Poza tym gość z Peugota opowiadał o jakimś systemie montowanym w nowych (od 2001) Peugotach, który to system ma działać podobnie do ABS czyli zabezpiecza koła przez zablokowaniem w trakcie hamowania oraz dzieli siłę hamowania na poszczególne koła - co szanowni znawcy Peugotów na to ??? Wszystkie modele posiadają elektroniczny korektor siły hamowania ale nie ma to nic wspólnego z ABSem. Gość chce sprzedać auto więc wymyśla bajki. Zasadę działania korektora z tego co napisałeś widzę że znasz. Jeżeli masz więcej pytań zapraszam na www.206-ka.prv.pl Pozdrawiam Robert  Czarna 206-ka
Źródło: topranking.pl/1628/p206,hdi,apropos,malych,diesli.php


Temat: Czy ślizgał sie już ktoś na pasach na Żółkiewskieg
obracać. Poza fizyką musisz znać jeszcze zasadę działania i budowę różnych układów w samochodzie (patrz: korektor siły hamowania). A najlepiej poćwicz sobie na tym skrzyżowaniu, bo chyba jeszzcze tego ni sprawdziłeś,...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,475,8453364,8453364,Czy_slizgal_sie_juz_ktos_na_pasach_na_Zolkiewskieg.html


Temat: Czy ślizgał sie już ktoś na pasach na Żółkiewskieg
korektor siły hamowania). > Pozdrawiam Tak się składa, że mam o tym pewne pojęcie. Jednak z twoich wywodów wynika, że wpadłeś w poślizg hamując przed światłami i wjechałeś na pasy dla...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,475,8453364,8453364,Czy_slizgal_sie_juz_ktos_na_pasach_na_Zolkiewskieg.html


Temat: Pompa hamulcowa-zamiennik.
... jest to wyjatkowo proste urzadzenie kazde dziala na tej samej zasadzie. Co do prostoty to bym polemizowal, ale zasada dzialania pozostaje zawsze ta sama:)) Pozdrawiam Bujak
Źródło: topranking.pl/1593/pompa,hamulcowa,zamiennik.php


Temat: ABS wylaczyc mozna ?
On Fri, 4 Jan 2002 17:56:22 +0100, "Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki" <azd@fourpi.com.plwrote: To jest kwestia dynamicznego nacisku. Jak zaczynasz hamowanie, to powodujesz wzrost nacisku na przednie kola. Dzieki temu one sa wstanie przeniesc wieksza sile. Czyli mozesz coraz intensywniej hamowac. Ale jesli ABS odpusci, to tracisz nacisk kol przednich. ABS lapie z powrotem, ale robi to blyskawicznie. Dlatego kola nie beda znowu dociazone i zablokuja sie wczesniej. ABS znowu odpusci. Czasem wyglada to troszke smiesznie, ale bardziej strasznie: samochod intensywnie zwalnia i nagle, po wlaczeniu sie ABS do dzialania, przestaje hamowac niemal wogule. Natomiast przy zablokowaniu kol utrata nacisku nie jest tak wyrazna i mimo zablokowanych kol hamowanie jest nadal dosc intensywne. Dlatego w wielu warukach (niektore testy pokazywaly, ze zawsze) droga hamowania bez ABS jest krotsza. Dlatego idealny jest samochód o rozkładzie mas 50/50, który ma taką zawiechę, że się nie ugina w ogóle. Wtedy hamulcom najłatwiej wyhamować. Dobrze jest też mieć korektor, którego działanie zależy od obciążenia bagażnika -- w Poldku takiego nie miałem, dlatego ostre hamowanie przeładowanym autem było niewykonalne -- w zasadzie czuło się brak hamulców. Na szczę cie moje V70 T5 ma i sportową zawiechę, i samopoziomowanie tyłu i korektor dynamiczny. Oraz ABS. A na oblodzonej drodze i tak gówno. Tak jak z Ciotką, która miała trzy nocniki -- mosiężny, srebrny i złoty....
Źródło: topranking.pl/1611/abs,wylaczyc,mozna.php


Temat: Skuteczność hamowania - właściwie od czego zależy?
na wciśniętym hamulcu, ale wydłuża drogę hamowania całości. ABS stał się ostatnimi laty układem wykonawczym innych systemów (np. EBD czy stabilizacja kierunku ruchu - nie tylko w czasie hamowania). I to wszystko działa jako całość. Niestety awaria podsystemu ABS prowadzi w zasadzie (teoretycznie) do lawety. Po prostu producent nie dopuszcza do jazdy z niesprawnym układem. Nie ma znaczenia czy jest to awaria ... zaletę - po padzie ABS samochód zachowywał się normalnie, tak jak konstrukcja bez ABS. Mechaniczne korektory/regulatory siły hamowania (czy to na pompie, czy to w zależności od położenia tyłu samochodu) - to działało nadal. Te nowsze mają to już w elektronice i tym mi się jedzi bardzo dobrze, ale nie chciałbym czymś takim jeździć w przypadku awarii któregokolwiek podsystemu. Samochód się po ... stosownym stanie technicznym. Zaniedbanie nawet jednego amortyzatora może się skończyć dość nieokreśloną drogą hamowania, co nie występowało w starszych rozwiązaniach.
Źródło: topranking.pl/1612/skutecznosc,hamowania,wlasciwie,od,czego.php


Temat: Lepsze na tyl czy przód??
Dep: Teoria zaiste ciekawa, jadnakze co do poslizgu kol tylnych, to sa one przynajmniej teoretycznie mniej narazone na poslizg z dwoch wzgledow: 1.Napedowa jest przednia os(z zasady narazona na poslizgi) Zygmunt: To jest typowe tłumaczenie, "bo z zasady" bez wytłumaczenia dlaczego. Jeżeli była by to prawda to samochody F1 też powinny podlegać tym samym zasadom - a niestety większe gumy mają na tylnej osi. Wytłumacz dlaczego stosowano (w starszych typach samochodów korektory) siły hamowania tylko na osi tylnej (a korektory zmniejszają siłę hamowani tak, by nie doprowadzić tej osi do zablokowania) Widocznie zablokowanie ... Dep: 2.Podczas hamowania wieksza sila dziala na os przednia(chyba ze hamujesz recznym) Reasumujac zakladajac lepsze ogumienie na przod (os napedowa) Zygmunt: tłumaczenie jak wyżej - trzymaj się konkretów logicznie - hamulce...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,1315502,1315502,Lepsze_na_tyl_czy_przod_.html


Temat: korektor siły hamowania - wymienić?
podszkol sie gosciu jane14 napisała: > Wszystko co tu zostało napisane nieco rozmija się z prawdą. Korektor > hamowania nie wpływa na siłe lecz czas reakcji układu hamulcowego. wiekszej bzdury jeszcze tu nie czytalem !! jak nie wiesz to lepiej siedz cicho a nie piernicz farmazonow " Korektor siły hamowania jest umieszczony miedzy pompą hamulcową, a cylinderkami tylnych hamulców i ma za zadanie nie dopuscic do blokowania tylnych kół podczas gwałtownego hamowania. Działanie korektora zależy bezpośrednio od obciążenia tylnej osi. Korektor hamowania to specyficzy zawór zmniejszajacy ciśnienie płynu w tylnych cylinderkach w zalezności od uchylenia tłoczka korektora na które wpływa obciążenie tylnej osi oraz cisnienie płynu hamulcowego wytworzone przez pompę w trakcie hamowania. " team.fiatuno.pl/index.php?id=wiev&news=12 to o korektorach mechanicznych ,teraz stosuje sie sterowane elektronika np. EBD ,EBV ale zasada dzialania jest ta sama - nie opoznienie ale korekcja (zmniejszenie) sily hamowana tylniej osi " Układ EBD (Electronic Brake-Force Distribution) działa podobnie jak konwencjonalny korektor siły hamowania, a więc jego zadaniem jest rozdział siły hamownia pomiędzy koła przedniej i tylnej osi. Różnica polega na tym, że EBD wykorzystuje elementy i oprogramowanie systemu ABS. Podczas procesu hamowania następuje...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,534,36805642,36805642,korektor_sily_hamowania_wymienic_.html


Temat: korektor siły hamowania - wymienić?
> Super, po co wtakiej sytuacji ABS skoro wystarczy korektor a jednak auta mają > i ABS i korektor. Nie słyszałem również o pomyśle ABS tylko na przód a byłby > logiczny jeżeli tył nie może zostać zablokowany. lepiej nie gadaj nic o logice (szkoda Twoich sil),lepiej sie poducz o korektorach zanim cos znowu "madrego" powiesz > > Działanie korektora zależy bezpośrednio od obciążenia tylnej osi.Korektor > hamowania to specyficzy zawór. > > Zawór to coś co odmyka i zamyka. Korektor tego nie czyni. Czy sa z niego > odprowadzone przewody powrotne płynu (jak np. przy ABS) ??? czytaj misiu i cytuj calosc - moze zrozumiesz ,ze ten specyficznym zawor o ktorym tam pisza to po prostu reduktor cisnienia i do dzialania niepotrzebne mu przewody powrotne > > zmniejszajacy ciśnienie płynu w tylnych cylinderkach w zalezności od > > uchylenia tłoczka korektora na które wpływa obciążenie tylnej osi oraz > > cisnienie płynu hamulcowego wytworzone przez pompę w trakcie hamowania. " > > > A to dopiero fajne można z tego wysnuć wniosek, że tłoczek korektora ustępuje > pod wpływem hamowania a to oznacza (dla każdego kto widział taki korektor) ze > nadwozie idzie do góry. Stąd już krok do zawieszenia hydrodynamicznego i ato > wszystko w fiacie uno !!! wiesz co ,zastanawialem sie co wlasciwie napisales ,ale ni ch...a nie pojmuje wiec nie moge na to odpowiedziec nic poza tym ze : to b. prosta zasada - korektor to reduktor cisnienia plynu hamulcowego dzialajacy na hamulce tylnej osi sterowany stopniem odchylenia karoserii ( teraz elektronika )podczas hamowania (tyl nadwozia podnosi sie wtedy) - i tyle a w to Twoje pierniczenie ,ze korektor opoznia (przez buforowanie !!! )wzrost cisnienia...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,534,36805642,36805642,korektor_sily_hamowania_wymienic_.html


Temat: Korektor hamowania
Korektor hamowania Mam pytanie odnośnie zaworów proporcjonalnych spełniających rolę korektora siły hamowania tylnej osi.Na jakiej zasadzie to działa? I jak na pracę tych zaworów wpływa obciążenie tylnej osi? Z góry dziękuję....
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,85,5572343,5572343,Korektor_hamowania.html


Temat: Cózem sobie uczynił?
tylko takie szczesciokatne graniastoslupy :) - to sa wlasnie korektory). W starych samochodach sila sprezynek maleje i korektor dziala az za dobrze, przymykajac doplyw plynu do tylu. Jesli tak, daj znac,...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,14718,11619939,11619939,Cozem_sobie_uczynil_.html


Temat: Tuning zawieszenia - ale nie ten co zwykle się robi
sposob (zaladowanie, przechylenie, ostre hamowanie) powoduje jego usztywnienie, bo zmniejsza sie objetosc gazu, przy tej samej jego ilosci - czyli zwieksza sie cisnienie i zmniejsza sprezystosc. Inaczej tez pracuja amortyzatory, ktore ... To ze przy ruszaniu i hamowaniu _troche_ sie kolysze, nie ma specjalnego znaczenia... ostre przyhamowanie natychmiast go wyprostuje - rowniez na skutek genialnego rozwiazania bardzo prostego zawieszenia. Przod na skutek sprezenia gazu sie z kazdym mm bedzie usztywnial, a tyl ma polaczone hamulce z zawieszeniem - hamulce po prostu zabiora czesc cisnienia plynu z zawieszenia, wzmacniajac hamowanie i przekonujac go, zeby sie za bardzo nie podnosil w hamowaniu :-))) Oczywiscie wyzsze modele jak XM maja to troche bardziej skomplikowane, nowsza Xantia rowniez (ale w tym przypadku to hydroactiv) Nie mowie - jak niektorzy ... ostatnie wersje XM. Aha.. i zapomnialem jeszcze o jednym - hydropneumatyk prowadzi sie tak samo pusty i maksymalnie wyladowany a nawet przeladowany. Korektory zawieszenia podniosa auto do standardowego poziomu, a zawieszenie...
Źródło: topranking.pl/1608/tuning,zawieszenia,ale,nie,ten,co,zwykle,sie.php


Temat: Korektor siły hamowania - do czego służy?
On Thu, 19 Jul 2001 14:54:09 +0200, Rafal <rkacp@hotmail.comwrote: Wymienione w temacie ustrojstwo wg mojej wiedzy służy ( we fiacie tipo) do korygowania siły hamowania tylnych kół w zależności od stopnia obciążenia auta. I tak jeśli jedziesz samemu, tył jest lekki i sila hamowania tylnej osi niewielka (aby uniknąć zablokowania osi). Jeśli natomiast wsadzę 3 osoby na tylne siedzienie + kilka worków z ziemniakami do bagażnika, korektor niejako "puszcza więcej siły" na tylną oś, co wobec jej większego obciążenia poprawia jakość hamowani całego auta. Tak to działa czy nie? Prawie. Korektor OGRANICZA cisnienie ... korektor - trzeba wymienić. W zasadzie to sie taki korektor mierzy manometrem - jakie jest cisnienie z tylu. Mozna by tez zajrzec pod woz jak on wyglada - jesli jest sterowany ... zablokować koła przy hamowaniu. Wracam do chłopaka i pytam się (nieźle zdziwiony) co było. A on że po prostu był za duży luz szczęk - sątam jakieś "ząbki" którymi się to ... ten sposob ze pedal "glebiej" trzeba wciskac .. K...wa mać! To po jaką cholerę Autorex wymieniał ten korektor? Domyślam się że wydanych na próźno 400zł już nie wydębię, ale czy można ... sile hamowania, a jak auto w ogole nie hamuje to nic nie mozna wydrukowac". Widac wzieli sobie do serca bo zrobili - jakis tam rozpieracz sie zakleszczyl. No nic - uzbrojony...
Źródło: topranking.pl/1612/korektor,sily,hamowania,do,czego,sluzy.php



Ciemna Strona Diabelerii

Designed By Royalty-Free.Org